Wyjaśnienie nr 1 dotyczące przetargu nieograniczonego na zadanie pn: „Zakup energii elektrycznej dla Zespołu Szkół nr 1 w Goleniowie, w tym budynków dydaktycznych a także Obiektu Rekreacyjno-Sportowego Fala w Goleniowie”
Zespół Szkół nr 1 w Goleniowie na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), po zapoznaniu się z wniesionymi zapytaniami do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, udziela wyjaśnień:
Pytanie nr 1
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji odnośnie okresu obowiązywania i trybu rozwiązania dotychczasowej umowy sprzedaży energii elektrycznej lub umowy kompleksowej dla punktów poboru energii elektrycznej:
- do kiedy obowiązuje przedmiotowa umowa
- okres wypowiedzenia
- czy została podpisana w ramach akcji promocyjnej.
Odpowiedź:
Aktualna umowa sprzedaży energii elektrycznej obowiązuje od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 31 grudnia 2015 r. i wygasa z upływem czasu na jaki została zawarta. Umowa nie została podpisana w ramach akcji promocyjnej.
Pytanie nr 2
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana będzie po raz pierwszy? Kto w chwili obecnej jest sprzedawcą energii elektrycznej dla punktów poboru wymienionych w SIWZ?
Odpowiedź:
Informuję, że procedura zmiany sprzedawcy prowadzona będzie po raz trzeci. W chwili obecnej sprzedawcą energii elektrycznej jest PKP Energetyka S.A.
Pytanie nr 3
Dotyczy Załącznika nr 3 do SIWZ – wzór umowy
Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy zmianie Ustawy Prawo Energetyczne wraz z aktami wykonawczymi do ustawy skutkującymi wprowadzeniem dodatkowych obowiązków związanych z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów, Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację §6 ust. 4 umowy do treści:
„W przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego lub stawki podatku VAT lub innych zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej, wynagrodzenie w ust. 3 zostanie zmienione o wielkości wynikające z ww. zmian.”
Odpowiedź:
§6 ust. 4 załącznika do SIWZ – wzór umowy pozostaje bez zmian.
Pytanie nr 4
Dotyczy Załącznika nr 3 do SIWZ – wzór umowy
Zamawiający określił dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego miejsca spełnienia świadczenia pieniężnego, a także zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę zapisu §6 ust. 8 zdanie drugie na następujący: „Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy”.
Odpowiedź:
§6 ust. 8 załącznika do SIWZ – wzór umowy pozostaje bez zmian.
Pytanie nr 5
Dotyczy Załącznika nr 3 do SIWZ – wzór umowy
Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie treści §7 ust. 3 poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie. Punkty z innych grup taryfowych nieujętych w ofercie będą oznaczały zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych , które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.”
Odpowiedź:
Uprzejmie wyjaśniam, że §7 ust. 3 umowy nie zakłada możliwości zmiany grupy taryfowej, umożliwia jedynie zmianę ilości punktów odbioru energii elektrycznej. W związku z powyższym §7 ust. 3 umowy pozostaje bez zmian.
Pytanie nr 6
Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy. Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany Sprzedawcy:
a) Danych dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy
- opis punktu poboru
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina)
- grupa taryfowa (obecna i nowa)
- planowane roczne zużycie energii
- numer licznika
- Operator Systemu Dystrybucyjnego
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
- numer aktualnie obowiązującej umowy
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
- numer ewidencyjny PPE
- czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy
b) Dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:
- pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy
- dokument nadania numeru NIP
- dokument nadania numeru REGON
- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka
- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.
Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane skutkiem czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. Sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.
Odpowiedź:
Zamawiający zobowiązuje się do przekazania Wykonawcy niezbędnych danych wymienionych w pytaniu nr 6 do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej niezwłocznie po podpisaniu umowy jednak nie później niż w ciągu dwóch dni od daty podpisania umowy.
Pytanie nr 7
Czy Zamawiający dysponuje tytułem prawnym (akt notarialny, umowa najmu, umowa dzierżawy, itp.), który upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia? Informujemy, że brak takiego tytułu może skutecznie uniemożliwić dalsze czynności związane ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgodnie z jego procedurami.
Odpowiedź:
Zamawiający posiada decyzje o ustanowieniu trwałego zarządu do nieruchomości oznaczonej numerami działek 94/1, 94/4, 94/5, 94/7 położonej w obr. 1 m. Goleniów.
Pytanie nr 8
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną.
Odpowiedź:
Tak, istnieje możliwość podpisania umowy drogą pocztową.
Pytanie nr 9
Wykonawca zwraca się z pytaniem czy Zamawiający dopuści możliwość udzielenia Wykonawcy pełnomocnictwa wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę stanowiącego załącznik do niniejszych zapytań?
Odpowiedź:
Informuję, że Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia pełnomocnictwa wg załączonego wzoru.
dane kontaktowe
ul. Maszewska 6, 72-100 Goleniów
tel./fax 91 418 2821
sekretariat czynny w godz. 7.00-15.00 ul. Maszewska 6
ul. Niepodległości 1, 72-100 Goleniów
tel./fax 91 418 0050, wew. 21
sekretariat czynny w godz.7.00 - 15.00 ul. Niepodległości 1
kalendarz wydarzeń
Listopad, 2024 | ||||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | S | N |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
newsletter